روش ساخت دستبند مهره ای با گره کشویی

روش ساخت دستبند مهره ای با گره کشویی

دستبند های گره ای دستبندهای شیک و ساده هستند که بسیاری از جوانان از آن استفاده می کنند . در این مطلب روش درست کردن دستبند مهره ای با گره کشویی اموزش داده می شود. با ما همراه باشید.

برای درست کردن این دستبند گره ای زیبا شما نیاز به طناب مخصوص ساخت دستبند و مهره فلزی شش بعدی دارید .ابتدا باید طناب را به اندازه های گفته شده ببرید . سپس مهره ها را از اولین طناب رد کنید .در مرحله بعد گره زدن را آغاز می کنید و در پایان قفل دستبند را اضافه می کنید .

ساخت دستبند گره ای با مهره های فلزی

ساخت دستبند گره ای با این روش بسیار ساده است و اگر با روش ساخت این نوع دستبندها آشنا باشید، ساخت دستبند آسان‌تر هم می‌شود. البته به جای مهره فلزی می‌توانید از هر نوع مهره دیگری هم استفاده کنید.

گام اول: وسایل مورد نیاز

روش ساخت دستبند مهره ای با گره کشویی

تهیه کردن وسایل مورد نیاز

مهره شش ضلعی سایز کوچک طناب ۳ میلیمتری – می‌توانید از طناب چرمی، لاستیکی، کنفی و … استفاده کنید. چسب قطره‌ای قیچی چسب نواری

گام دوم: دستبند و مهره‌ها را آماده کنید

طناب را به سه قسمت تقسیم کنید. قسمت اول را به طول ۴۰ سانتیمتر ببرید. از این طناب به عنوان پایه استفاده می‌کنید و مهره‌های فلزی را از آن رد می‌کنید. طناب دوم را ۶۰ سانتیمتر ببرید و از آن به عنوان قفل استفاده کنید. طناب سوم را هم ۲ سانتیمتر ببرید و آن را از وسط تا کنید.

روش ساخت دستبند مهره ای با گره کشویی

رد کردن مهره از طناب

ابتدا طناب را با چسب نواری به سطح کارتان بچسبانید. تمام مهره‌های فلزی را از طناب پایه رد کنید و سه تا مهره هم برای بستن دستبند گره ای نگه دارید (ما از ۱۷ مهره برای ساخت دستبند استفاده کردیم اما تعداد مهره‌ها به سایز دست‌تان بستگی دارد).

به فاصله ۱۰ سانتیمتری از سر طناب چسب نواری بزنید. به سر دیگر طناب هم یک تکه چسب دیگر بزنید. طناب بلند را از زیر طناب پایه (قرمز) رد کنید؛ اینکار را طوری انجام بدهید که طول هر دو سر طناب یکسان بشود.

جزییات دقیق این مرحله از کار را می‌توانید در تصاویر بالا ببینید.

مراحل ساخت دستبند گره ای

گام سوم: گره بزنید

گره اول را به روش ساده بزنید. اولین طناب را از زیر رد کنید (آبی با گره).

روش ساخت دستبند مهره ای با گره کشویی

روش گره زدن

طناب دوم (سبز بدون گره) را از روی طناب پایه رد کنید. هر طناب را از حلقه ای که با طناب مقابلش ایجاد شده، رد کنید. یک مهره را به سمت گره بیاندازید تا با گره یکی بشود.

روش ساخت دستبند مهره ای با گره کشویی

گره های ایجاد شده

دو گره بزنید. می‌توانید تعداد گره‌ها را افزایش بدهید؛ تعداد گره‌ها فاصله بین مهره‌های فلزی را مشخص می‌کند. همین مراحل را آنقدر تکرار کنید تا دستبند گره ای به طول دلخواه تان برسد.

گام چهارم: سر دستبند را ببندید

روش ساخت دستبند مهره ای با گره کشویی

بستن سر دستبند

حالا دو تکه چسب نواری را جدا کنید. روی آخرین گره یک یا دو قطره چسب بزنید تا گره محکم‌تر بشود. چند ثانیه صبر کنید و سپس هر دو سر طناب‌ها را بدون بریدن طناب پایه ببرید.

گام پنجم: قفل دستبند را اضافه کنید

سر طناب‌های باقیمانده را بگیرید و آنها را از یکی از دو مهره باقیمانده رد کنید. با قسمت باقیمانده طناب ۶۰ سانتیمتری، سه گره پشت سر هم دور طناب پایه و بالای مهره فلزی بزنید. مهره را رد کنید و سه گره دیگر به همان ترتیب بزنید.

روش ساخت دستبند مهره ای با گره کشویی

اضافه کردن قفل دستبند

یک قطره چسب به آخرین گره قفل دستبند گره ای بزنید. بدون بریدن طناب تنظیم‌کننده گره، قسمت اضافی طناب گره را ببرید. دقت کنید مقدار چسب کمی استفاده بشود و در حین خشک شدن، طناب تنظیم‌کننده را داخل قفل حرکت بدهید تا این طناب ثابت بشود.

دستبند گره ای آماده است

روش ساخت دستبند مهره ای با گره کشویی

آماده شدن دستبند گره ای

حالا فقط باید دو سر طناب‌های آویزان را گره بزنید، یک مهره از هر کدام رد کنید و دوباره سر طناب‌ها را گره بزنید.

به همین سادگی و با کمترین وسایل ممکن یک دستبند گره ای شیک و ساده ساختید.

بیشتر بدانید تاریخچه دستبند دوستی

تاریخچه این دستبندهای رنگی زیبا برای اولین بار توسط سرخ پوست های آمریکای جنوبی و مرکزی ابداء شدند. بر اساس سنت شان، این دستبند را روی دست دوستشان که در آن زمان آرزویی دارد، گره می زدند. دستبند باید تا زمانی که پاره و خراب می شود،

روی دست دوست بماند تا خود به خود پاره شود و بیافتد،درآن لحظه است

که آرزوی او برآورده میشود.

این دستبندها برای اولین بار در دهه ۷۰ میلادی در آمریکا رواج یافتند و توسط هم دخترها و هم پسرها بافته می‌شدند. اگرچه امروزه در تمام جهان محبوبیت دارند.

دستبند دوستی نوعی دستبند است که به عنوان نمادی برای دوستی از طرف شخصی به شخص دیگر داده می‌شود. این نوع از دستبند از انواع نخ کاموا یا قلاب‌دوزی بافته می‌شود. این دستبندها دارای طرح‌ها و شکل‌های گوناگونی هستند ولی قالبا از همان روش نیم‌گره بافته می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوشواره بخیه ای چیست؟

گوشواره بخیه ای چیست؟

امروزه تنوع مدل و طرح گوشواره چنان زیاد شده که انتخاب و استفاده از آن را کمی دشوار و گمراه کننده ساخته است. در همه حال باید در نظر داشت که انتخاب گوشواره مناسب به

ادامه مطلب »