زیورالات چشم نظر چیست و چرا استفاده می شود؟

زیورالات چشم نظر چیست و چرا استفاده می شود؟

چشم زخم از باورهای قدیمی و رایج در جهان و از جمله کشورهای اسلامی است. امروز این باور کمرنگ تر دشه است، اما همچنان به عنوان باوری عامیانه در میان مردم رواج دارد. چشم زخم در فرهنگ عامه آزار با گزندی است که فرد از نگاه فرد دیگری (دشمن یا حسود) می بیند.

 

در فرهنگ ها و کشورهای مختلف برای در امان ماندن از چشم بد (چشم نظر) بنابر عادات، رسوم و باورهای هر یک از آنها تمهیدات مختلفی در نظر گرفته می شود. در ایران نیز قربانی کردن، همراه داشتن دعا و اسفند دود کردن از جمله کارهایی هستند که با این هدف انجام می شوند. یکی دیگر از کارهایی که با همین مقصود انجام می شود نیز استفاده از زیورآلات چشم نظر است.

 

چشم نظر در انواع مختلف زیورالات از دستبند، گردنبند، گوشواره و تقریبا تمام اکسسوری ها قابل استفاده می باشد که در زیر چند محصول از انها را مشاهده می کنید.

 

زیورآلات چشم نظر معمولا دارای مهره های آبی رنگ و قطعاتی شبیه چشم می باشد که در آنها از رنگ آبی یا سنگهایی به رنگ آبی استفاده شده است که نیروی ساطع شده منفی را خنثی کرده و مانع آسیب فرد استفاده کننده از زیورآلات چشم نظر می شود.استفاده از زیورآلات چشم نظردر میان اقشار مختلف جامعه و در هر سنی مرسوم است و خواهان بسیاری دارد. چشم نظر در انواع مختلف زیورالات از دستبند، گردنبند، گوشواره و تقریبا تمام اکسسوری ها قابل استفاده می باشد که در فروشگاه زرتاج هم محصولات چشم نظر که چند مورد از آنها را در زیر میبینید برای شما تدارک دیده شده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوشواره بخیه ای چیست؟

گوشواره بخیه ای چیست؟

امروزه تنوع مدل و طرح گوشواره چنان زیاد شده که انتخاب و استفاده از آن را کمی دشوار و گمراه کننده ساخته است. در همه حال باید در نظر داشت که انتخاب گوشواره مناسب به

ادامه مطلب »