چگونه از زیورآلات و بدلیجات خود نگهداری کنیم؟

نگهداری از زیورآلات و بدلیجات

استفاده از بدلیجات در سال های اخیر رواج بسیار گسترده ای پیدا کرد است. شاید بتوان دو دلیل اصلی برای این موضوع برشمرد: اول، افزایش قیمت طلا و جواهرات، که امکان خرید فلزات تزیینی گرانبها را برای بسیار از افراد و خانواده ها دشوار کرده است. افزایش قیمت های اخیر که ناشی از بالا رفتن قیمت طلا و ارز می باشد نیز به این موضوع دامن زده است. بنابراین افزاد بیشتری به خرید زیورالات و بدلیجات جایگزین به عنوان هدیه برای مناسبت های مختلف نظیر روز ولنتاین، سالگرد ازدواج، روز زن، روز دختر و سایر مناسبت ها رو آورده اند. اما دلیل دوم هم نقش مهمی داشته است و آن افزایش تنوع، کیفیت و زیبایی بدلیجات است. برخی از این اجناس (نظیر جنس استیل) از کیفیت و دوام بسیار خوبی برخوردارند و در طرح های بسیار متنوعی و بعضا بسیار نزدیک به طرح اصلی طلا عرضه می شوند.

بنابراین شما می توانید با هزینه ای کم زیورالاتی زیبا تهیه کنید و به راحتی با لباس ها و آرایش خود ست کنید. اما زیورالات نیز برای این که عمر بیشتری و ماندگاری بالایی داشته باشند نیازمند رسدگی هستند، به ویژه آن که به هر حال نسبت به فلزاتی مانند طلا بیشتر در معرض کدر شدن و تغییر رنگ هستند.

با در نظر گرفتن 5 نکته ای که در ادامه امده است می توانید از زیورالات و بدلیجات خود به شکل مناسب نگهداری کنید و طول عمر آن را افزایش دهید:

1- زیورآلات خود را از تماس با مایعات دور نگه دارید

خشک نگاه داشتن زیورالات باعث ماندگاری و عدم تغییر رنگ آن می شود. زیورآلات، به خصوص انگشتر و دستبند به واسطه شستشوی دست ها در معرض خیس شدن هستند.  گوشواره و گردنبند هم به دلیل استفاده از عطر، ادکلن، کرم مرطوب کننده و حتی عرق بدن در معرض تغییر رنگ هستند. بنابراین بهتر است پیش از شستن دست ها و استفاده از خوشبوکننده ها زیورالات خود را از بدن جدا کنید.

نگهداری از زیورآلات و بدلیجات

2- از زیورالات خود به صورت موردی و در مناسبت ها استفاده کنید

هر نوع زیورالاتی این قابلیت را ندارد که به طور روزمره مورد استفاده قرار گیرد. بدلیجاتی از جنس استیل این قابلیت را دارند که مدت نسبتا زیادی به صورت روزمره استفاده شوند، ولی برای باقی موارد بهتر است تنها به صورت موردی و در مناسبت ها از آنها استفاده کنید. می توانید هر یک از زیورالات خود را بسته به لباسی که به تن دارید و مهمانی که رد ان شرکت می کنید انتخاب کنید. این کار موجب استفاده بهینه تر و ماندگاری بالاتر آنها می شود.

نگهداری از زیورآلات و بدلیجات

3-هنگام خواب زیورالات را از خود جدا کنید

علاوه بر این که پیشنهاد می شود به صورت موردی از زیورالات استفاده کنید، توضیه می کنیم در پایان روز و به هنگام خوب نیز زیورالات را از خود جدا کنید. این کار هم موجب راحتی شما حین خواب می شود، هم خطر شکستن و صدمه دیدن زیورالات را کاهش می دهد.

نگهداری از زیورآلات و بدلیجات

4- زیورآلات را پس از استفاده تمیز کنید

پس از هر بار استفاده ممکن است مقداری از عرق یا کرم پوست بر روی زیورالات باقی بماند و به مرور زمان موجب تیرگی آن شود. با هر بار تمیز کرد این اقلام می توانید به جلا و درخشش و طول عمر انها بیفزایید. بهتر است برای تمیز کردن از یک پارچه نخی نرم استفاده کنید و از تمیزکننده های شیمیایی استفاده نشود. برای راهنمایی در خصوص شیوه تمیز کردن مقاله چگونه زیورآلات استیل را تمیز کنیم را مطالعه کنید.

نگهداری از زیورآلات و بدلیجات

5-زیورآلات را در جای مناسب نگهداری کنید

پس از جدا کردن زیورالات از بدن خود، آنها را در جای مناسبی نگهداری کنید. جعبه های متنوع و زیبایی به این منظور وجود دارد که می توانید آنها را خریداری و استفاده کنید. به ویژه توجه داشته باشید که زیورالات در تماس با یکدیگر و مایعات قرار نگیرند.

نگهداری از زیورآلات و بدلیجات

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوشواره بخیه ای چیست؟

گوشواره بخیه ای چیست؟

امروزه تنوع مدل و طرح گوشواره چنان زیاد شده که انتخاب و استفاده از آن را کمی دشوار و گمراه کننده ساخته است. در همه حال باید در نظر داشت که انتخاب گوشواره مناسب به

ادامه مطلب »