با انواع گوشواره آشنا شوید

انواع گوشواره

گوشواره یکی از محبوب ترین زیورآلات خانم ها (و حتی آقایان در بعضی فرهنگ ها) می باشد که می تواند تاثیر بسیاری در زیبایی افراد داشته باشد. در این مطلب قصد داریم شما را با انواع گوشواره و موارد استفاده هر یک آشنا کنیم.

گوشواره کلیپسی (Clip-on)

مدل کلیپسی از قدیمی ترین انواع گوشواره است. تا دهه ۱۹۷۰ میلادی هنوز سوراخ کردن گوش رایج نشده بود. در نتیجه زنان از گوشواره‌های کلیپسی استفاده می‌کردند. این مدل، هنوز هم در میان مردم رواج دارد. به این صورت که یک کلیپس محکم که گوشواره از آن آویزان است، لاله گوش را می‌گیرد و در جای خود ثابت نگه می‌دارد.

گوشواره میخی (Stud)

گوشواره‌های میخی از رایج‌ترین فرم زیورالات هستند. گوشواره میخی، به طور افقی داخل نرمه گوش یا غضروف فرو می‌رود و از پشت گوش، با پین مخصوص قفل می‌شود. اندازه آن کوچک است، آویزان نمی‌شود و وزن سبکی دارد. به همین دلیل برای کاربرد روزانه، بسیار مناسب است. برای هر تیپی از شلوار جین و اسپرت گرفته تا لباس شب و مهمانی‌های رسمی هم مناسب و قابل استفاده است.

این مطلب را نیز بخوانید: ۵ موضوع مهم در انتخاب و استفاده از زیورالات

گوشواره حلقه‌ای (Hoop)

گوشواره حلقه ای یکی از قدیمی و کلاسیک ترین مدل هایی است که هم چنان دارای محبوبیت زیادی است. این گوشواره همانطور که از نامش پیداست، شکل دایره‌ای یا هلالی دارد و بین لاله گوش و قفل این دایره یک فضای گردِ توخالی تشکیل می‌شود. حلقه‌های باریک و بزرگ برای جوانان و نوجوان‌ها مناسب است. مدل حلقه ای، چهره های کشیده و لاغر با موهای بلند را جذاب تر نشان می‌دهد.

 

گوشواره آویز (Drop)

گوشواره آویز، همانطور که از نام آن پیداست، به گوش آویزان می شود. این مدل دارای سنگ های قیمتی یا زینتی است از یک زنجیر با طول های مختلف، آویزان می‌شود. معمولا به گونه ای طراحی می‌شود که زیاد تکان نخورد زیرا ممکن است وزن سنگین سنگ ها باعث آُسیب زدن به گوش شود. مدل آویز، به تمام افراد، با انواع صورت ها و مدل موهای متنوع جذابیت می‌بخشد.

 

گوشواره بخیه ای

به طور کلی ساختار مدل گوشواره بخیه‌ ­ای به این صورت است که بخش زنجیری آن داخل گوش می‌رود و از آن خارج می‌شود. هیچ قفلی آن را نگه نمی‌دارد و درست مانند بخیه، به حالت شُل، روی گوش باقی می‌ماند. بخش های مهره دار و سنگی، پایین گوش آویزان می‌ماند. در واقع این گوشواره با چیزی شبیه به ریسمان سوراخ‌­های متعدد را به هم وصل می‌کند. طول این گوشواره­‌ها معمولا بین 7 تا 12 سانتی‌متر است و از آن می‌توانید در مهمانی‌­ها و مجالس متفاوت استفاده کنید. البته باید مراقب بود زنجیرها لابلای ساقه مو، شال یا لباس گیر نکند.

گوشواره مگنتی

گوشواره مگنتی از دو تکه ساخته شده که هر دو قسمت آن دارای آهن ربا (مگنت) ریز است. بدون نیاز به سوراخ کردن گوش، می‌توان آن را روی لاله گوش یا قسمت های غضروفی استفاده کرد. گوشواره های مینیمال و ساده برای استفاده روزمره، و انواع پیچیده و گران قیمت برای مراسم یا مهمانی مناسب است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوشواره بخیه ای چیست؟

گوشواره بخیه ای چیست؟

امروزه تنوع مدل و طرح گوشواره چنان زیاد شده که انتخاب و استفاده از آن را کمی دشوار و گمراه کننده ساخته است. در همه حال باید در نظر داشت که انتخاب گوشواره مناسب به

ادامه مطلب »