راهنمای تعیین سایز مناسب انگشتر

سایز-انگشتر-مناسب

دو روش اصلی وجود دارد برای این که بتوانید سایز انگشت خود را در خانه به راحتی اندازه گرفته و بتوانید انگشتر یا حلقه مورد نظر خود را به صورت آنلاین سفارش دهید.

امروزه زندگی ما چنان با اینترنت و فضای مجازی درآمیخته است که تقریبا هر چیزی را می توان به صورت آنلاین انتخاب و خرید کرد. اما گاهی اوقات خرید اینترنتی می تواند دشواری هایی نیز به همراه داشته باشد، به خصوص اگر قصد خرید جنسی را دارید که نیاز است متناسب با سایز و اندازه شما باشد. از طرفی ممکن است قصد خرید هدیه برای کسی را داشته باشید ولی سایز مناسب برای او را ندانید.

یکی از این اقلام در حوزه زیورالات که نیاز است در خرید آن دقت کنید انگشتر و حلقه است تا محصولی را سفارش دهید که درست اندازه شما باشد. اما سایز مناسب برای انگشتر را چطور پیدا کنیم؟ انگشتر یا حلقه ای برای شما مناسب است که به اندازه کافی تنگ بوده و از انگشت شما سر نخورد. ولی از طرف دیگر باید بتوانید با کمی جابجا کردن، آن را از انگشت خود خارج کنید.

 

انگشتر دارای چه سایزهایی می باشد؟

ابتدا بهتر است بدانیم که سایز انگشتر برای افراد بزرگسال معمولا بین 3 تا 14 می باشد. سایز انگشتر خانم ها معمولا بین 3 تا 9 و برای آقایان بین 8 تا 14 می باشد. سایز انگشتر 3 مناسب فردی است که دور انگشت او 14 میلیمتر باشد. با بالا رفتن این مقدار، سایز انگشتر نیز بالا می رود. به طور کلی می توان گفت متوسط سایز انگشتر برای خانم ها بین 5 و 7 می باشد، اما بهتر است قبل از این که خودتان را در خرج بیندازید سایز دقیق خود را به دست بیاورید. در اینجا شما را با دو روش اصلی تعیین سایز انگشتر آشنا می کنیم.

 

روش اول: استفاده از نخ برای اندازه گیری دور انگشت

برای این منظور لازم است از یک نخ معمولی و یا نخ دندان استفاده کنید. نخ را به صورت کیپ دور انگشت خود بپیچید و جایی که دو سر نخ به می رسند را با خودکار علامت بزنید. سپس طول نخ را با خط کش اندازه گرفته و آن را به میلیمتر یادداشت کنید.

 

سایز استاندارد انگشترها به این شکل است که هر نیم سایز معادل 0.4 میلیمتر است. بر این اساس، سایز 3 معادل 14 میلیمتر، سایز 4 معادل 14.8 میلیمتر، سایز 5 معادل 16.5 میلیمتر، سایز 6 معادل 16.9 میلیمتر و سایز  معادل 17.3 میلیمتر می باشد. این اندازه ها در جدول زیر نمایش داده شده است.

 

 

در استفاده از این روش باید دفت کنید که نخ کشیده نشده و اندازه مناسب را به شما نشان دهد.

 

روش دوم: استفاده از انگشتری که از قبل دارید

شما می توانید سایز مناسب خود را با اندازه گیری انگشتری که از قبل دارید و اندازه شما است پیدا کنید. برای این منظور لازم است (مطابق شکل زیر) قطر داخلی انگشتر را اندازه گرفته و با جدول زیر تطبیق دهید.

 

 

در این روش باید توجه داشته باشید که باید قطر داخلی انگشتر را اندازه بگیرید. در تصویر بالا به محل قرار گرفتن خط کش بر روی انگشتر دقت کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوشواره بخیه ای چیست؟

گوشواره بخیه ای چیست؟

امروزه تنوع مدل و طرح گوشواره چنان زیاد شده که انتخاب و استفاده از آن را کمی دشوار و گمراه کننده ساخته است. در همه حال باید در نظر داشت که انتخاب گوشواره مناسب به

ادامه مطلب »