5 موضوع مهم در انتخاب و استفاده از زیورالات

۵ موضوع مهم در انتخاب و استفاده از زیورالات

زیورالات و بدلیجات از جمله اکسسوری هایی هستند که استفاده روزمره بسیار زیادی، به ویژه برای خانم ها دارند. شما در منزل، محیط کار، مهمانی های خاننوادگی و مراسم های رسمی، دورهمی های بیرون از خانه و هر جای دیگری می توانید از زیورآلات مناسب استفاده کنید. تعدد و تنوع زیاد زیورالات، از جمله گردنبند، دستبند، گوشواره، پابند، حلقه و انگشتر، پابند، آویز ساعت و سایر متعلقات هم باعث می شود کار انتخاب و استفاده از هر یک از این اقلام در شرایط و زمان های مختلف کار دشواری به نظر برسد.

زیور آلات یا اکسسوری ها، علی رغم ابعاد کوچکی که دارند، بر استایل شما تاثیر بسزایی دارند. در این مطلب قصد داریم شما را با موارد کلی که می تواند بر انتخاب شما تاثیرگذار باشد آشنا کنیم.

 

1. زیورالات مناسب برای محل کار

نکته ای که در رابطه با استفاده از زیورالات و بدلیجات برای محل کار باید مد نظر داشت این است که جواهرات کوچک و ظریف برای محل کار بیشتر مناسب هستند.برای مثال اگر از گوشواره استفاده می کنید، گوشواره های میخی انتخاب مناسب تری نسبت به گوشواره های آویز هستند، زیرا زیورالات محل کار بهتر است زیاد جلب توجه نکند و با سیاست ها و فرهنگ کاری سازمان ها و شرکت ها نیز تداخل نداشته باشد. به عنوان مثال اگر شما در اداره کار میکنید وتایپ کردن جزوی از کار شما محسوب می شود نمی توانید با دستبند های بزرگ این کار را انجام دهید چرا که علاوه بر ایجاد صدا باعث اذیت شدن شما نیز خواهد شود.

 

2. نوع لباس در انتخاب زیورالات

اگر لباس شما دارای زرق و برق و تزئینات است سعی کنید از گردنبند استفاده نکنید. بهتر است از یک جفت گوشواره ساده استفاده کنید. اگر لباس شما یقه هفت است می‌توانید از گردنبندهای بلند استفاده کنید.برای مثال استفاده از یک یک گردنبند کوتاه می‌تواند با لباس یقه هفت جذابیت خوبی ایجاد کند. برای لباس های با یقه گرد هم میتوانید از گردنبندهای چند ردیفه استفاده کنید. یک نکته در مورد انگشترهای نگین دار هم این است که به هماهنگی رنگ نگین آن با لباس هایتان دقت کنید.

 

3. فرم صورت در انتخاب زیورالات

برای صورت های کشیده و بیضی شکل استفاده از گوشواره های کوتاه مانند گوشواره های میخی بیشتر توصیه می شود. اما اگر صورتی گرد یا مربعی دارید گوشواره های آویز انتخاب بسیار خوبی هستند.

 

4. رنگ پوست در انتخاب زیورآلات

زیورالات، پوشیدنی های نزدیک به پوست شما هستند. پس جواهراتی را استفاده کنید که متناسب با رنگ پوست تان باشند. زیور آلات سفید رنگ، بیشتر با رنگ پوست سرد و زیور آلات طلایی و رزگلد، بیشتر با رنگ پوست گرم سازگارند. رزگلد هم با بیشتر رنگ های پوست همخوانی خوبی دارد. همچنین جواهراتی با سنگهای قیمتی مانند الماس زرد، سیترین، لعل، مورگانت، یاقوت و زبرجد برای پوست رنگ گرم توصیه می شود. به علاوه، سنگهای زمرد، اوپال، آمیتیست، آکوامارین، زیرکون و تانزانیت نیز برای پوست رنگ سرد توصیه می شود. اما جواهرات الماس و مشابه الماس با هر رنگ پوستی زیبا به نظر می رسد.

نظر شما در مورد مطالب بالا چیست؟ شما چه نوع زیورالاتی را پیشنهاد میدهید؟

 

5. فرم بدن در انتخاب زیورالات

یکی از مهم ترین نکات، انتخاب زیورالات، متناسب با فرم و ابعاد بدن است. در واقع خرید زیور آلات متناسب با سایز، جثه و فرم بدن می تواند اثرگذاری آن را چند برابر کند. به طور مثال اگر ریزنقش هستید بهتر است از زیورآلات ظریف تر استفاده کنید اما اگر جثه بزرگی دارید از زیورالات با سایز بزرگ استفاده کنید.

اگر گردن شما نسبتاً کوتاه است، گردنبند های ضخیم، به شما پیشنهاد نمی شود. در عوض بهتر است سراغ گردنبندهای نازک با طول متوسط یا بلند بروید. همچنین از گردبندهای مدل چوکر (Choker) به هیچ عنوان استفاده نکنید  زیرا گردن شما را کوچک تر از میزان واقعی نشان می دهد. اما اگر گردنی بلند و کشیده دارید، مدل های چوکر می توانند گزینه ای بسیار جذاب باشند. بعلاوه گردنبندهای دارای پلاک هم برای شما مناسب خواهند بود. همچنین گردن بلندتر به شما اجازه می دهد دست شما در انتخاب زنجیر بازتر خواهد شد و می توانید از مدل های نازک یا ضخیم استفاده کنید.

در انتخاب گوشواره نیز سایز گردن و فرم لاله گوش مهم است. اگر لاله گوش شما سایز و فرمی معمولی دارد، بدون محدودیت می توانید از انواع سایزها و مدل های گوشواره استفاده کنید. اما گوشواره های چسبان و بزرگ برای گوش های با لاله کوچک یا چسبیده مناسب نیست. در واقع، گوشواره های بزرگ برای گوش های با لاله های بزرگ تر مناسب تر هستند، زیرا بخشی از گوش را پشت خود پنهان می کنند.

در مورد انتخاب انگشتر نیز باید گفت که اگر انگست های شما کوتاه است، انگشتری با قطر زیاد انتخاب مناسبی نیست و جلوه خوبی نخواهد داشت. به همین شکل اگر دستان شما بزرگ است نیز از انگشتر های ضخیم استفاده نکنید. عذم رعایت این موضوع باعث می شود انگشتان شما کوچک تر از اندازه واقعی به نظر برسد. اگر انگشتانی کشیده دارید، نباید از انگشتر های نازک استفاده کنید. بهتر است از انگشترهای متوسط و پهن استفاده کنید تا جلوه بهتری داشته باشند.

 

برای  راهنمایی در مورد انتخاب 13 هدیه مناسب برای خانم ها اینجا کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوشواره بخیه ای چیست؟

گوشواره بخیه ای چیست؟

امروزه تنوع مدل و طرح گوشواره چنان زیاد شده که انتخاب و استفاده از آن را کمی دشوار و گمراه کننده ساخته است. در همه حال باید در نظر داشت که انتخاب گوشواره مناسب به

ادامه مطلب »